Älskade morbror

Jag vet inte hur jag ska få fram orden. För att kunna beskriva vad som pågår. Det har snart gått två månader sen du försvann. Två månader. Det är lång tid, men det känns som igår. Jag har fortfarande inte kunnat fatta vad som hänt. Du finns i mina tankar var dag. För det mesta ler jag åt tankarna, men det kommer stunder som är svåra.
Jag tänker på vad jag hade kunnat göra för att hjälpt dig. Jag tänker på det hela tiden. Minnen kommer tillbaka. För var dag som går minns jag fler stunder med dig.

Läser min syster blogg. Hon påminde mig om att det var du som gav henne namnet Muppen. På ett sätt gav du henne en personlighet. Muppen är Muppen. Det är inget ont menat, det är allt positivt man kan tänka sig. Det var även du som började kalla mig är Jojo. Även om det är ett vanlig smeknamn på just Johanna.. Så var det du som sa det för första gången. För mig var du Jonte-Myra. Var det namnet kommer ifrån, vet jag inte. Men det är du. Jonte-Myra finns fortfarande kvar i min mobil. Jag vill bara ringa.
Gamla sms finns kvar. Jag kan inte ta bort dom. Det finns ett som jag aldrig svarade på. Ett enkelt sms mitt i natten. Varför svarade jag inte? Hur kunde jag varit för upptagen? Varför gav jag inte ett litet svar tillbaka?

Idag pratade jag och mamma om gamla minne. Du kom upp. Vi pratade om det precis som om du levde. Sen kom det över mig, du finns inte mer.

Kommer jag någon dag att inse att du är borta? Kommer jag någon gång kunna acceptera att du lämnde oss alla pga orättvisor.


Du var verkligen den finaste morbror man kunde tänka sig. Du var så fin, omtänksam, snäll.. Ja, helt underbar.


När jag var mindre såg jag upp till dig. Kommer ihåg alla våra sommarbesök på Liseberg. Även om hela familjen åkte, så var det bara du och jag. Jag måste varit runt 8, du var 16. Men du ville ändå gå där med mig. Kommer ihåg när vi åkte Loopen. Jag vågade nog egentligen inte. Men skulle du åka, så skulle jag. Gången vi åkte Lisebergsbanan. Du skulle jävlas med personerna nedanför, där man åker öven gångbanan. Du spottade ut en portion snus. Vi åkte tills den gången då du träffade en blondin i huvudet. Må hända att det är ett konstigt minne. Barnsligt rentutav. Men jag glömmer det aldrig.




 
John, min älskade morbror.
Jag kommer aldrig sluta älska dig.
Jag kommer aldrig att glömma dig.
Du finns med mig varje dag.

"With every step I take, I'll be missing you"



 


Kommentarer
Postat av: Evelina - newlywed <3

=(


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback