Lugn

Solen har visat sig tre dagar i rad nu. Så pass länge att jag numera tar solen för givet. Jag känner doften av vår. Hörde fåglar kvittra idag. Underbart!

Precis kommit hem från en promenad i Pålsjö skog. Så ljuvligt. Bara gå runt i en timme och tänka. Jag känner mig lugn och sansad. Underbar känsla.

Läste blogginlägg från samma tid, förra året. Jiiissess vad jag stressade. Vilken press jag hade på mig själv. Numera är jag mer lugn. Tar det mer som det kommer. Väldigt glad för det!
Visst jag vill fortfarande vara bäst i allt och ha det bästa utav allt. Men jag ser det från ett annat perspektiv nu. Eller vad man ska säga.
Jag har insett att jag inte kan klara av allt på en gång. Allt tar sin tid.

För en vecka sen bestämde jag mig för en "tråkig" månad. Vilket innebär ingen alkohol eller festande förens efter den 25 februari. Har klarat av en helg, tre kvar. Detta ska gå galant! ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback