Jag vill

Känslan av vinterdepression kom över mig nu. Alldeles nyligen, ja precis nyss faktiskt.

Jag vill ha förändring i min alldeles såå vardagliga liv. Jag vill ha mer spänning i vardagen. Det måste hända mer!

Jag vill ha en massa materiella ting. Ny bil, ny lägenhet, nya möbler och allt som hör till.

Jag vill ha ett heltidsjobb i Malmö. Sluta skolan och säga upp mig från ekonomi.

Jag vill ha en säkrare framtid inom jobbfronten. Fast anställning och dubbla min nuvarande inkomst.

Jag vill ha massa pengar. Rent av bada i stålar. Jag vill kunna spendera pengar på nödvändiga saker och allmänt skräp.

Jag vill umgås mer med de som betyder. Jag vill sitta å snacka skit i timtal. Jag vill ut å skaka arslet under alkoholiserade former.

Jag vill ut å resa. Få lite färg på denna annars så bleka kropp. Jag vill dricka drinkar med paraply i, inte för att det är gott. Utan det är något man ska göra, när man befinner sig på varmare breddgrader. Jag vill tänka att jag borde smörjt in mig i solskydd och få ångest över den brännande solbränna. Jag vill känna lätt solsting och sedan skratta bort det. 

Jag vill få bort alla negativa tankar och få fram de mer positiva.

Jag vill börja om på nytt. Glömma de som endast utnyttjar mig och det som är mitt. Jag vill att en viss person ska känna ånger och åtrå. 

Jag vill kunna lita på folk. Inte oroa mig för käftsmällar och att djävulen dyker upp och sätter på mig bakifrån.

Jag vill kunna skratta bort icke världsliga problem.

Jag vill börja träna igen och denna gången ta det på allvar.

Jag vill att tiden ska gå fort, men samtidigt stanna av för en stund.

Jag vill ta vara på stunderna som förgyller mitt liv. Jag bortse från de stunder som förpestar all tillvaro.


Jag vill helt enkelt en jäkla massa. Imorgon är en ny dag. Imorgon innebär förändringar. Imorgon kan vara början på nytt nya liv. Eller inte nya liv, utan samma liv med andra värderingar och tankar.

Det hade kunnat gå vägen imorgon.. OM det inte hade varit såå att jag ska sitta på arslet framför en dator i åtta timmar och registrera fakturor.
Där kom det negativa igen.

IMORGON så jävlar i det! Imorgon ska jag le, le och le.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback